بهترین جراحیهای زیبایی که بسیار طرفدار دارند!
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۵۵۰۱
ایلنا؛ با پیشرفت علم و تکنولوژی، جراحی ها طیف بسیار گسترده ای گرفته اند. در این بین طرفداران جراحی های زیبایی هرروز رو به افزایش هستند. چرا که هر روز تکنیک های جدید و عمل های پیشرفته تری در حال کشف هستند. در چند دهه اخیر بسیاری از خانم ها و آقایونی که به واسطه مدل زندگی، مادرزادی، رخ دادن اتفاق و یا حادثه ای آسیبی به زیبایی و ظاهر آنها وارد شده است و دچار مشکلاتی هستند، به عمل های زیبایی روی آورده اند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امروز باهم به بررسی برخی از جراحی های زیبایی می پردازیم که بهترین عمل های زیبایی شناخته شده اند و طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارند و بیشترین تعداد جراحی را به خود اختصاص داده اند. با ما همراه باشید.
اصلاح عیوب انکساری با جراحی لیزیک و لازک چشم
قرنیه و عدسی چشم به تمرکز بر روی جسم هدف کمک بسیار زیادی می کنند، حال اگر آسیب ببینند که در اصطلاح به آن عیوب انکساری می گویند، دیگر چشم نمی تواند به درستی تمرکز کند و باعث تاری دید خواهد شد و در مواقعی تاری دید به قدری شدید است که در نهایت منجر به اختلال در بینایی می شود. اصلاح عیوب انکساری روش های متعددی دارد که بین آنها به تازگی جراحی های لیزیک و لازک چشم بسیار شهرت پیدا کرده اند و افراد بسیاری خواهان جراحی هستند.
جراحی های لیزیک و لازک و پی آر کی و انتخاب بهترین روش به منظور برطرف کردن عیوب انکساری در هر فرد و با توجه به شرایط ویژه خود شخص قابل ارزیابی است. قبل از هر اقدامی بیماران باید به این نکته توجه کنند که افراد با شماره های چشم یکسان دارای شرایط مختلف چشمی از لحاظ ضخامت قرنیه، انحنای قرنیه و همچنین اندازه زاویه عمق بافتی با یکدیگر متفاوت هستند. پس باید به این نکته توجه کرد که روش های جراحی لیزیک چشم و لازک چشم مناسب برای یک فرد با یک شماره چشم ممکن است برای فرد دیگر با همان شماره چشم مناسب نباشد.
لیزیک یکی از انواع عمل های جراحی چشم است که برای رفع عیوب انکساری چشم در بیمار نزدیک بین، دوربین و یا آستیگماتیسم انجام می گیرد. در این روش جراحی، متخصص چشم پزشک جهت اصلاحات لازم بر روی قرنیه از "لیزر اگزایمر" استفاده می کند. در اکثر موارد و روی بیشتر مریض ها، فرد بهبود می یابد و دیگر نیازی به استفاده از عینک و یا لنز نخواهد داشت. روش کار عمل لیزیک چشم به اینگونه است که ابتدا یک لایه نازک از سطح قرنیه چشم تراشیده می شود و سپس توسط لیزر به اندازه مورد نظر می رسد. در این روش، جراحی هر کدام از چشم ها تنها 5 دقیقه به طول می انجامد، البته استفاده از لیزر در این روش جراحی، 5 الی 20 ثانیه خواهد بود. جراحی لیزیک چشم به صورت سرپایی انجام می شود. چشم پزشک برای جراحی لیزیک از بی حسی استفاده می کند و به همین علت فرد بیمار دردی را حس نمی کند.
لازک چشم یکی از جراحی های مرسوم و جدید برای رفع عیوب انکساری چشم می باشد. این روش توسط پزشکان آمریکایی در سال 1999 میلادی به دنیای پزشکی وارد شد. بسیاری از افرادی که قرنیه نازکی داشتند و نمی توانستند روش های دیگر را برای عیوب چشم خود امتحان کنند، با ورود لازک به دنیای پزشکی توانستند تمامی مشکلات چشم خود را بر طرف کنند. تحولی عظیم با ورود لازک به دنیا و پزشکی ایجاد شده است. جراحی لازک چشم در واقع ادغام محاسن دو روش لیزیک و پی آر کی می باشد. عمل جهت جلوگیری از برداشتن لایه ضخیم از قرنیه در روش لیزیک پدید آمد. در این روش به جای اینکه لایه ضخیمی برداشته شود، تنها لایه سطحی قرنیه که برگشت پذیر است، برداشته می شود. به عبارتی می توان گفت که لازک جهت عدم دست بردن به میانه قرنیه به وجود آمده است. این کار باعث می شود که استحکام آن کاربرد لازک را در جراحی های چشمی بیشتر کند.
رفع ایرادات ظاهری با عمل زیبایی بینی
جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ،اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند. بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجودآورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید.
به منظور دسترسی آسان تر و دید کامل تر جراح نسبت به بافت های زیرین، برشی در ناحیه ای بین دو سوراخ بینی ایجاد شده و پوست بینی به آرامی از روی سطح بافت برداشته خواهد شد. در جراحی بینی به روش باز اندکی التهاب و تورم ناشی از عمل که در ناحیه ی نوک بینی ایجاد خواهد شد، دیرتر بر طرف می شود که این موضوع نیز نگران کننده نخواهد بود زیرا در آخر تورم در بینی دیر یا زود رفع می شود.
جراحی پلاستیک بینی بسته مناسب برای افرادی است که قصد دارند تا تغییرات محدودی در بینی آن ها ایجاد شود و نیازی به تغییرات وسیع در بینی خود ندارند. در عمل بینی به روش بسته تمامی برش های لازم در ناحیه ی داخلی بینی انجام خواهد شد و جراح با ورود از سوراخ های بینی عمل را انجام می دهد.
کیفیت پوست بینی یکی از فاکتور های اصلی تعیین کننده نتیجه نهایی عمل بینی است. رعایت نکات بعد ازRhinoplastyهم در رسیدن به نتیجه دلخواه بی تاثیر نیست اما به جرات اصلی ترین فاکتور یک جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی ) تبحر و تجربه ی پزشک جراح است.
یکی از عوامل مهم در موفقیت پس از عمل، تشخیص دقیق است. این موضوع هم از نظر تشخیص علت زیبا نبودن بینی در چهره براساس آنالیز دقیق صورت و هم از نظر تشخیص درست و دقیق مشکلات تنفسی پیش از جراحی حائز اهمیت است تا بیمار داوطلب جراحی پلاستیک بینی از زیبایی طبیعی و رفع مشکل تنفسی و سلامت بینی پس از جراحی اطمینان داشته باشد.
برطرف کردن حالت های غیر عادی چشم با جراحی پلک
عمل جراحی پلک در حوزه پزشکی به عنوان بلفاروپلاستی (blepharoplasty)نامیده و معمولا در افراد بالای 35 یا 40 ساله اجرا می شود و می تواند برای سلامتی و یا زیبایی شناختی بکار رود. در این عمل پزشک جراح، پوست، چربی یا عضلات پلک را برش میدهد و آن را جابجا یا جدا میکند تا لیفت چشم انجام شود و در بعضی موارد ممکن است عضله را بدون حرکت و فقط پوست را برداشته و یا ممکن است در هر دوطرف بالا و پائین این کار انجام شود.
بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلک با 3 روش بی حسی موضعی، نیمه بیهوشی و بیهوشی کامل قابل انجام است. بی حسی موضعی مثل حالتی است که در دندانپزشکی استفاده می شود و ماده بی حس کننده لیدوکایین فقط در محلی که قرار است عمل جراحی پلک صورت بگیرد، تزریق می شود. با این کار، پلک بی حس می شود و بیمار در حین عمل جراحی پلک دردی را متوجه نخواهد بود، اما داروی تزریقی در جراحی زیبایی فقط درد را از بین برده و روی اضطراب بیمار تاثیری ندارد.
در عمل جراحی پلک به روش نیمه بیهوشی، علاوه براینکه اطراف پلک توسط جراح بی حس می شود، متخصص بیهوشی نیز از طریق رگ، داروهای ضد درد و اضطراب را به بیمار تزریق می کند. این داروها بیمار را به خواب عمیق و خوشایندی می برند.
در روش بیهوشی کامل ، بیمار کاملا بیهوش است.
عمل زیبایی پلک از نظر پزشکی ضروری نمیباشد و صرفاً به منظور بهبود ظاهر فرد انجام میشود اما گاهی اوقات بلفاروپلاستی می تواند دید شما را بهبود بخشد. در اکثر نژادها پلک بالا دارای یک چین عرضی می باشد، اما در بعضی از نژادها مثل نژاد زرد، این چین وجود ندارد و یک پلک اضافه روی پلک اصلی آنها را گرفته است. با بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلک می توان پلک این افراد را نیز اصلاح و یک چین طبیعی پلک را برای آنها ایجاد کرد.
برطرف کردن مشکل ریزش مو و طاسی سر با کاشت مو
یزش مو بسیار شدید و نیز تعداد افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو، به دنبال راه حلی برای داشتن موهای پرپشت و قطع ریزش مو و نیز راهی برای رویش مجدد موهایشان هستند، در این اواخر بازار کاشت موی طبیعی را بسیار داغ کرده است. در حال حاضر تنها راه ترمیم و درمان موهای از دست رفته به دلایل مختلف همانند بیماری های ارثی، سوانح، استفاده از برخی داروها و یا حتی کمبود آهن، فسفر، کلسیم و روی، به کارگیری پیوند موی طبیعی می باشد که پیوند در نقاط مختلف بدن از جمله سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه و نیز نواحی اسکار قابل انجام است. با توجه به دلایلی که بیان شد، در موارد اندکی از آنها که ریزش مو در حد خفیف باشد، می توان به پزشک متخصص رویش آن را از سر گرفت و با در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهایی که متخصص آنها را تجویز می کند به رشد مجدد موهای از دست رفته کمک کرد. برگشت مجدد مو فقط در مواردی که دلیل آن، کمبود و فقر برخی عناصر موجود در بدن باشد، ممکن است. هنگامی که فرد به علت سوانح و یا ژنتیکی به طاسی و یا ریزش شدید مو مبتلا می شود، جهت رویش مجدد موها، راهی به غیر از کاشت مو ندارد.
کاشت و پیوند مو این روزها از طریق چند روش متفاوت انجام می پذیرد که بیشتر آنها مطمئن هستند و تا به حال نتایج خوبی نیز دیده شده است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته اند. هرچقدر که این عمل بسیار ساده و بی خطر می باشد، اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، و نیز به دلیل حساسیت بسیار زیاد، این عمل زیبایی نیاز دارد که به صورت تیمی و گروهی انجام بگیرد.
در طول روش کاشت مو، میزان اندکی مو معمولا از پشت سر جدا می شود، و تحت بزرگنمایی میکروسکوپ، گرافت هایی ایجاد می شود که این گروه بندی های طبیعی را بدون تغییر حفظ می کنند. بعد از آن گرافت ها در برش های نازک و ریز ناحیه ریزش مو، در توزیعی که شباهت بسیاری به رشد موی طبیعی فرد است، قرار داده می شوند. این روش به چهار مرحله اصلی تقسیم می شود: برداشت مو از ناحیه اهدا کننده، اولین مرحله روش کاشت مو برداشت نوار اهدا کننده از محل دریافت کننده به شکلی است که کمترین آسیب به موهای اهدا کننده وارد شود و کمترین جای زخم در ناحیه اهدا کننده بعد از بخیه زدن بافت ایجاد شود. برای تبدیل بافت اهدا کننده در زیر میکروسکوپ به بخش های ریزی که تنها یک تا دو تار مو پهنا دارند، به مهارت و کارایی بسیاری نیاز دارد، در زمانی که این کار به درستی انجام شود، هیچ آسیب یا برش عرضی اتفاق نمی افتد، قرار دادن گرافت ها آخرین مرحله از کاشت مو می باشد که به مهارت فنی، تبحر، تجربه و نیز تمرکز نیاز دارد که گرافت ها با کمترین آسیب در جایگاه خود قرار داده شوند.
هزینه جراحی کاشت مو معمولاً بر حسب تعداد گرفت ها برآورد می شود. گرفت(پیوند) دسته و یا گروهی طبیعی از تارهای مو (معمولاً یک تا چهار تار مو) می باشد که از آن با اصطلاح واحد فولیکولی نیز یاد می شود. این واحدهای فولیکولی در جراحی کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی به صورت تک به تک با استفاده از وسایل مخصوص مستقیماً از پوست سر جدا می شود. اما در جراحی کاشت باریکه مو، باریکه ای از بافت حاوی مو جدا می شود و سپس واحدهای فولیکولی یک به یک از بافت یا باریکه اهدا کننده گرفته می شود. هزینه کاشت مو و قیمت کاشت مو، در این روش به طبع گران تر خواهد بود، چرا که استخراج گرفت ها به دلیل ماهیت دقیق و دشوار عمل زمان برتر است.
منبع: ایلنا
کلیدواژه: جراحی خواب زنان زیبایی لیزر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نظربازی با اصفهانِ اردیبهشتی
ایسنا/اصفهان نویسندۀ سفرنامۀ «در کلمات هم میشود سفر کرد» داستاننویس و فیلمسازی است که از زیباییهای اصفهان در روایت سفرش به این شهر در هنگامۀ پاییز میگوید، اما حتی در این سفر پاییزی نیز خاطرۀ شیرین سفرهای اردیبهشتیاش به نصفجهان را به یاد میآورَد.
آدم باید خیلی بیذوق باشد که به اصفهان سفر کند، در دل طبیعت و باغات آن غرقه شود، میان معماری نابش از این سو به آن سو برود و تاریکروشنِ ادبیات و تاریخ این دیار را تجسم کند، اما شوری در وجودش هویدا نشود! در وجود این شهر شوریده همواره رازها و استعارههایی پنهان بوده است که شاید با دیدگان به نظر نیایند، اما حس میشوند، سرها را پرشور و دلها را حیران میکنند. آنهم نه به وقتی که شهر در بینقصترین روزگار خود به سر میبرد، بلکه در همین زمانۀ ما که مسافران، زایندهرود را کمآب یا بیآب میبینند، بیغشترین آثار معماری را زخمی و بیرمق در اسارت داربستها دیدار میکنند و در خیابانها یا کوچههای شهر هزاران چالهچوله و نازیبندگی خودنمایی میکند، باز هم دیدن اصفهان آدمی را به هیجان میآورد و همزمان آرامشی دلنشین به او میبخشد.
نمونۀ آن را باید در سفرنامۀ نهچندان معروف اصغر عبداللّهی از اهالی قلم کمنظیر جنوب ایرانمان، یعنی آبادان گرم و صمیمی یافت. عبداللّهی در همین روزگار ما به اصفهان میآید و در خاطرات سفرش موسوم به «در کلمات هم میشود سفر کرد» پا به این شهر میگذارد. او نیز برخی کموکاستیهای شهر اصفهان به چشمش میآید و آزارش میدهد، اما از یادداشتش به نصف جهان معلوم است که خیالش به پرواز درآمده و اشتیاقی یافته که بازتابش در قلم او یافتنی است.
گلچینان گلچینان به سمت چهارباغ
اصغر عبداللّهی، داستاننویس و فیلمساز، در این سفر که روایتش را به قلم میآورد، هنگامۀ پاییز است و از زیباییهای اصفهان در این موسم فراوان میگوید. اما او بارها به اصفهان پا گذاشته و چهار فصل آن را دیده است، و حتی در این سفر پاییزی نیز خاطرۀ شیرین سفرهای اردیبهشتیاش به نصف جهان را در یاد دارد و میگوید:
«اصفهان شهری نیست که در یک نظر و یک سفر کشف شود. اگر بهدلخواه مسافر اصفهانی، اردیبهشت هم ماه خوبی است برای نظربازی با شهری که پُر از تکههای کوچک نقاشیهای لاجوردی و فیروزهای است. هم آفتاب دارد، هم نمنم باران و نرمهبادی که از روی میوههای خوشطعم درختان کویری گذر کرده است.»
عبداللّهی از نویسندگان قدر و آگاه به ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایرانزمین است. همین مسئله نیز بر منحصربهفردشدن داستان سفرش به اصفهان تأثیری مهم گذاشته است. او سفرنامهای دارد که مثل اصفهان جان و روحی در آن میتوان یافت. عبداللّهی در این گزارش سفرش به زیبایی از قدرت خیال و تخیل نویسندگی خود بهره میبرد و غالباً در دیدار با جایجای شهر به یاد اثری مکتوب در ادبیات یا تاریخ میافتد و به زیبایی با اصفهان کنونی پیوند میدهد که شاید از پس خاطر و نوشتار هرکسی بر نیاید.
این داستاننویس در همان ابتدای کار از خوانندهاش میخواهد که پیش از هر جاذبهای به دیدار چهارباغ برود: «سلانهسلانه یا به قول قجرها گلچینان گلچینان برو به به سمت چهارباغ» وقتی به چهارباغ میرسد، همزمان با دیدن این خیابان شگفتانگیز یادش به داستاننویسان نامدار اصفهان میافتد. و میگوید در چهارباغ باید با داستاننویس اصفهانی، علی خدایی، قدم زد.
فقط خدایی نیست. این آبادانی وقتی در اصفهان درختان و گلها را در جایجای شهر میبیند و وقتی آواز پرندگان چون آهنگی دلنواز به دلش مینشیند، یاد نویسندۀ فرانسوی، آندره مالرو میافتد؛ رماننویسی که رُستنیهای نصف جهان سرمتش و بهگفتۀ عبداللّهی در گوشهای از خاطراتش چنین به آنها اشاره میکند: «گل ابریشم سرخ و گلهای کاغذی افشان و سه گل ارغوانی بر یک درخت انار در حیاطی [...].»
بعد به یادمان میآورد که مالرو، مالرویی که تمام دنیا را زیرپا گذاشته بود، حساب سه شهر اصفهان و ونیز و فلورانس را از همۀ دنیا جدا میکرد، چون هیچ شهر دیگری به پای زیبایی و شکوه و شیدایی این سه نمیرسد. گشتوگذار در اصفهان، نویسندگان یا کتابهای ادبی بسیار دیگری را به خاطرش میرود. «صادقممقلی؛ شرلوک هلمس ایران یا داروغۀ اصفهان» اثر کاظم مستعانالسلطان و «ده قزلباش» اثر حسین مسرور سخنیار اصفهانی از آن جملهاند.
آدمهایی دیدم که دیگر زنده نیستند
عبداللّهی با قدمزدن و گشتن در اصفهان بهجز ادبیات، تاریخ را هم پوینده و جاندار در برابر دیدگانش میبیند. وقتی در عمارت چهلستون است، ظلالسطان، شازده قجری و حاکم اصفهان را میبیند که چطور دستبهکمر دستور میدهد تا آدمهایش نقاشیهای این بنای باشکوه را و گچبریهای ظریفش را با هرچه که به دستشان میآید، تخریب کنند.
بعد در غیاب این شازده قجری پا به اندرونی معروفش میگذارد! همان جا که حالا موزۀ هنرهای تزئینی و معاصر شهرمان شده است و تاریخ خودش را دارد، همان جا که قرنهای درازی به رکیبخانه شهره بود. در اندورنی، عبداللّهی ویلفرد اسپاروی اهل انگلستان، معلم سرخانۀ بچههای ظلالسطان را میبیند. او در دل این موزه، همان لحظهای از تاریخ اصفهان را به چشم میبیند که اسپاروی با خانوادۀ ظلالسطان بهصورت گروهی نمایشنامۀ «توفان» شکسپیر را اجرا میکنند، گویی که خیلی از این نمایش نمیگذرد و دیوارهای عمارت هنوز آن را به یاد دارند. بعد فرزندان حاکم اصفهان یا نوههای ناصرالدینشاه دور هم با معلمشان داستانی از ادگار آلن پو میخوانند.
و همۀ اینها را عبداللّهی میبیند! درگذشتگان بسیاری در یادش جان میگیرند. حتی ناصرخسرو و شاردن و گوبینو و دهها نفر دیگر را میبیند که هنوز ردشان در اصفهان پیدا میشود؛ همانطور که در دل هر بنای تاریخی و کوچه و خیابان و منظرۀ شهر آیندۀ این دیار را هم به تماشا مینشیند.
او این آینده را در عکسها میبیند، مثلاً جایی که از دانشجویان دانشکدۀ هنر اصفهان مینویسد: «برو به عمارت پُرنقش و نگار و به سقف نگاه کن و به یاد بیاور که تصویری از تو در تعداد زیادی از این عکسهای دانشجویان احتمالاً دانشکدۀ معماری حالیه که در غیبت شازده در عمارت توحیدخانه مستقر هستند خواهد بود. آنها تو را به یاد نمیآورند، تو هم آنها را فراموش خواهی کرد اما در این عکسهای دیجیتال باقی خواهی ماند.»
بعد در جایی دیگر دوباره از عکاسی مردم اصفهان و مسافرانش و از عکسهایی که عمرشان بیشتر از آدمهاست برایمان تعریف میکند؛ همان عکسهایی که وقتی عبداللّهی به آنها خیره میشود، احساساتش را دربارهشان اینگونه نشان میدهد: «آدمهایی دیدم که دیگر زنده نیستند. و غم ملایم خودخواستهای در من مِهِ متراکم میشود.»
مرجع:
عبداللّهی، اصغر (۱۴۰۰)، «در کلمات هم میشود سفر کرد»، تهران: چشمه.
انتهای پیام